vrijdag 3 september 2010

Grote problemen

Op dit moment ben ik op vakantie, mooie gelegenheid om de fotosite's van mijn kleinkinderen bij te werken.
Ik had nog veel foto's op mijn camera staan (365) en dacht die vanavond over te zetten naar mijn laptop.
Ja dat dacht ik, maar lieve help wat gebeurde er, ik stopte mijn SDcard in de cardreader en niks....alleen de melding dat mijn card geformatteerd moest worden, weg foto's, ik helemaal in paniek want wat nu.
Card weer opnieuw in de camera gestopt en kreeg daar dezelfde melding, card formateren, nou echt niet want dan ben ik echt alles kwijt. Dus maar op zoek naar een programma wat je card en dus foto's kan redden. Na heel lang zoeken eindelijk  iets gevonden, een keigoed programma wat ik jullie niet wil onthouden want misschien komt het ooit nog van pas. Mij heeft het 360 van de 365 foto's terug gegeven en ben daar heel blij mee. Het is inmiddels wel veel te laat geworden maar nu kan ik zo lekker gaan slapen en anders was dat beslist niet gelukt. Ik weet wel dat ik nu eerder mijn card leeg maak, iets wat ik normaal eigenlijk wel altijd doet.
Gelukkig heb ik ook dit onderstaande plaatje terug.

16 opmerkingen:

  1. Dat was schrikken! Maar je hebt het slim aangepakt. En nu kijken wij mee naar dit prachtige ventje! Fijn dat het gelukt is!
    Ik heb eens een groot deel van inze vakantiefoto's laten verdwijnen (en dan echt) toen ik koos voor 'format' in de veronderstelling dat ik daarmee het formaat van de foto's kon wijzigen... Zo balen!
    Fijne vakantie nog!
    Groetjes, Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat was vast heel erg schrikken.
    ik wil je niet nog banger maken maar als ik jou was zou ik ook een extra kopie op een schijfje maken voorals je computer een keer crash. dan ben je alles kwijt.
    dat hebben wij een keer gehad en hadden op de laatste 10 foto's na alles op een extra schijf staan en missen dus maar 10 foto's. mijn zwager was zo alle foto's van de kleine zijn geboorte kwijt. een heel drama. hij had een paar mensen wat foto's via mail verstuurd en die heeft hij nu dan nog maar 80% van de foto's zijn weg.
    een hele fijne vakantie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nu kun je echt zeggen: gelukkig hebben we de foto's nog!!!
    Groetjes en tot....Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat eens strees!!!
    Ik had ook niet kunnen slapen en het eerst voor elkaar willen hebben.Maar goed dat je die site vond! En fijn dat je haast alles terug hebt. En wat een heerlijk mannetje!!!
    Groetjes Tamara.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo,

    Amai dat moet een serieus stressmoment zijn geweest en paniekaanvallen ook zekers, stel je voor, dat zijn foto"s die je nooit meer terug kan maken hé, amai amai al goed dat je er toch nog véél terug hebt, enkel jammer van die vijf natuurlijk hé, maar gelukkig de meeste wel weer,en deze is wel schattig hoor!

    groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Claire,

    Daar zou je toch een hartverzakking van krijgen pfff, gelukkig dat je dat progje vond en 99% van de foto's terug hebt! Bedankt voor de tip, ik heb het gelijk opgeslagen, je weet het maar nooit brrr
    Je treft het met het weer hè, op de dag een zonnetje en 's avonds lekker het kacheltje aan en 's nachts je dekentje ;-)

    Ik wens je in iedergeval een fijn en zonnig weekend toe!

    groetjes van Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Misschien nog een tip koop een harde externe schijf voor het opslaan van je foto's. Ik deed eerst alles op een schijfje branden maar naar 5 jaar kan het zijn dat de pc de cd niet meer kan lezen. Dat heb ik ook gehad heb van me vriend toen een externe harde schijf gekregen waar ik alle foto's op heb gezet.
    Leuke foto!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. je vraagt je op de duur af wat je allemaal nog in huis moet halen om je foto's 'safe' te bewaren
    wat een opluchting dat je nog zoveel foto's hebt kunnen redden, dat programma zet ik meteen onder mijn favorieten
    ik heb het en keertje gehad met een USB stick van het werk... die werd niet meer gelezen... vele verlagen en foto's van de kinderne uit men groep kwijt
    en ik maar steeds alles op USB zetten... dat gebeurt nu dus ook wel anders ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo allemaal, bedankt voor jullie reacties.

    Normaal gesproken maak ik overal een backup van,zowel op de externe schijf als op pc en laptop en de foto's van de kids ook nog eens extra op usb sticks, maar juist bij deze laatste foto's dacht ik dat doe ik wel op de camping want ik externe schijf en sticks bij me.
    Maar zo zie je maar dan kan het nog gebeuren dat het mis gaat. Maar ik ben zo blij als een kind bijna alles terug te hebben. Als ik jullie was dan zou ik het progje voor alle zekerheid maar opslaan want je kan niet weten.
    Het draait onder alle systemen, ik heb windows 7 en dat gaat perfect.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. bedankt voor de goede tip, mijn moeder kon laatst haar kaart ook niet aflezen. Zelf heb ik (bijna) alles op de externe harde schijf. Nou maar hopen dat die niet crasht...

    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  11. zo, dat was vast even schrikken. het idee dat je alle foto's kwijt bent lijkt me verschrikkelijk. Gelukkig maar dat je dat 'reddings' programma hebt gevonden.

    groetjes Adriana

    BeantwoordenVerwijderen
  12. da's eng hé ! een vriend van me heeft dat ook eens gehad : hij had als enige foto's gemaakt tijdens een communie in een kerk van een hoop kinderen en die waren allemaal weg. Hij heeft ze idd ook terug gevondne met een programma, maar ik weet niet of dat hetzelfde programma was.

    Eind goed al goed !

    Geniet nu maar van je foto's !

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw, fijn dat je de meeste foto's hebt kunnen redden.
    En wat een schattige dààronder, van je kleinkind.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Bedankt voor de tip! jeetje, ik moet er ook niet aan denken! Pff, wat een geluk zeg!! En wat een ontzettend leuke foto!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hai zus, hoe is het met je al weer bij gekomen van de schrik, jeetje!! zal je toch gebeuren.
    Heb je link meteen in mijn favoriten gezet, hoop het overigens nooit nodig te hebben ik zou een hartverzakking krijgen. Maar je heb gelukkig alles nog en nu heb je alle tijd om de albums van je kanjers te maken, ben benieuwd naar het resultaat, zal je volgen.....haha.
    Veel plezier met je hobby, tot snel.
    Kus van ons.
    Wim & Eefje.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Alleen die foto is alle ellende mèèr dan waard!!!

    Prachtige foto!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie leuke en lieve reacties.
Informatie clairehaakmuts@gmail.com
Groetjes van Claire.